Jabłoń

Drzewo jabłoni należy do roślin wieloletnich. Na pniu wyrastają konary a z nich gałęzie. Na każdej gałązce jest mnóstwo listków. Kwiaty pojawiają się na wiosnę i mają kolor biały względnie różowy. Po zapyleniu kwiatu zaczyna rosnąć owoc dobrze nam znane jabłko. Jabłka mogą być spożywane na surowo albo przetworzone na kompoty, dżemy, soki, wina lub można je suszyć. Jabłka najlepiej spożywać na surowo w okresie kiedy dojrzewają bo wtedy mają bardzo wiele witamin. Im dłużej są przechowywane tym mniej maja składników takich jak witaminy czy sole mineralne. Skórka jabłka ma bardzo wiele pektyn czyli składników błonnika łatwo rozpuszczalnego w wodzie. Pektyny bardzo dodatnio wpływają na ukąd trawienny bo neutralizują substancje toksyczne w pożywieniu, są pomocne przy biegunkach czy zatwardzeniach. Pektyny mają również właściwości antycholesterolowe czyli zapobiegają chorobie miażdżycowej. Dzięki jabłkom również można się odchudzać gdyż ich jedzenie daje uczucie sytości a dziesięć dekagramów jabłek czyli jedno średniej wielkości dostarcza tylko około trzydziestu do pięćdziesięciu kalorii w zależności od odmiany. Również osoby chore na cukrzycę i reumatyzm powinny spożywać jabłka.